Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii

Nimerește rezultatele meciurilor și poți câștiga:

euro premii
valentino rossi

Profil de legendă – Valentino Rossi, povestea lui „Il Divino”

Autor: Cristi Geiger
Ultimul update pe: 1 ianuarie 1970
5/5 - (2 votes)

Când spui MotoGP, automat îți fug gândurile la Valentino Rossi. „Il Divino” a scris istorie în Campionatul Mondial de motociclism, fiind, poate, cel mai cunoscut pilot din ultimii 20 de ani. 

Ți-am pregătit un material amplu despre cariera lui Valentino Rossi. Cum a ajuns el să câștige cele 7 titluri mondiale la clasa mare, la ce echipe a evoluat, dar vom discuta, pe scurt, și despre VR46 Racing Team, echipa pe care o conduce în prezent. 

Fiind un pilot extrem de popular în România, poți cumpăra de pe net și tricou Valentino Rossi, dacă ești un fan al acestei legende din MotoGP.

Pe site-ul nostru poți citi și alte articole interesante: Profil de legendă Michael Schumacher sau Profil de legendă Ayrton Senna. Nu uita și de materialul nostru despre istoria Jocurilor Olimpice. Am pregătit și Preview MotoGP 2024! Află și totul despre Sala Dinamo!

Profil Valentino Rossi – Începuturile la clasa 125cc în MotoGP

Valentino Rossi s-a născut pe 16 februarie 1979, în Urbino, Italia. Pasiunea sa pentru motociclism a venit de la tatăl său, Graziano. Acesta a concurat în MotoGP, la casa 500cc, într-o perioadă în care Barry Sheene și Kenny Roberts s-au luptat pentru titlul mondial.

Primele curse ale lui Rossi au fost în campionatul italian de motociclism, acolo unde a și câștigat titlul național în 1995 alături de Aprilia. De asemenea, „Il Divino” a încheiat pe poziția a 3-a într-un clasament al campionatului european. 

Valentino Rossi a debutat la clasa 125cc în MotoGP, în anul 1996. S-a întâmplat alături de echipa Aprilia. El a purtat numărul 46, în onoarea tatălui său, Graziano. De aici și până la retragere a fost cunoscut drept VR46.

Rezultatele nu au întârziat să apară. După un podium în Austria, italianul a obținut prima sa victorie la Brno, în Cehia. În cele din urmă, Rossi a încheiat pe locul 11 la general primul an la 125cc.

Apoi, în 1997, Rossi a beneficiat de cea mai bună motocicletă din campionat. „Il Divino” a obținut nu mai puțin de 11 victorii, un record la clasa mezină. VR46 a făcut pasul la clasa mezină, 250cc, în 1998, tot alături de Aprilia.

Rossi MotoGP – Performanțele de la clasa 250cc

Așa cum ne-a obișnuit, primul an fost unul de acomodare. În 1998, primul pentru Valentino Rossi la clasa intermediară 250cc, performanțele nu au fost la un nivel înalt. „Il Divino” a bifat o primă victorie la Assen, în Grand Prix-ul Olandei.

Apoi, VR46 a continuat cu succes în Imola și Argentina. La finalul primului sezon la 250cc, Rossi a încheiat pe locul secund la general, cu 201 puncte. Campion era Loris Capirossi, unul dintre cei mai mari rivali ai săi.

Al doilea sezon pentru Valentino Rossi la 250cc, în 1999, a fost unul foarte bun. Italianul a dominat stagiunea și a câștigat titlul la general, după cursa din Rio de Janeiro. Rossi acumulase la final nu mai puțin de 309 puncte, trecându-și în palmares al doilea titlu mondial, după cel de la 125cc.

Valentino Rossi, debut cu Honda la clasa mare

După titluri la 125cc și 250cc, era firească mutarea la 500cc, clasa marea din acea perioadă în MotoGP. Valentino Rossi a primit, pentru început, un contract la Honda, constructor nipon. Mentorul său în primul an la MotoGP era Mick Doohan, proaspăt retras din campionat.

Primul sezon nu a fost grozav pentru Valentino Rossi la clasa 500cc. Mai degrabă, italianul era pilotul secund la Honda, după Kenny Roberts Jr. După mai multe abandonuri sau rezultate mai puțin satisfăcătoare, Rossi a bifat prima victorie la Donington, în 2000.

Rezultatele mai bune au venit în a doua parte a anului, iar Rossi a încheiat primul an la 500cc pe locul secund, cu 209 puncte. A urmat sezonul 2001, ultimul cu denumirea de 500cc, și rivalitatea sa cu Max Biaggi.

Rossi a dominat copios stagiunea din 2001, câștigând nu mai puțin de 11 curse. La final, „Il Divino” și-a trecut în palmares primul succes la clasa mare și al treilea titlu mondial din carieră. Italianul obținuse 325 de puncte la general.

Schimbări masive cu motocicletele din MotoGP

2002 avea să reprezinte un an important în MotoGP, întrucât se trecea la motoare în patru timpi cu 1000cc. Trecerea, însă, s-a făcut progresiv, iar unele formații au rămas chiar cu motoare în doi timpi, de 500cc. 

Schimbarea nu i-a afectat performanțele lui Valentino Rossi. Italianul a dominat din nou competiția, reușind să câștige 11 curse în total. „Il Divino” ajungea la patru titluri mondiale, dintre care două la clasa mare.

În 2003, Valentino Rossi a avut o rivalitate cu ibericul Sete Gibernau, pe care a reușit să o tranșeze în final. „Doctorul” s-a încununat din nou campion alături de Honda, iar ultima sa victorie pentru acest constructor a venit la Valencia.

Yamaha și Valentino Rossi, un parteneriat perfect

Mutarea șoc a avut loc din 2004. Valentino Rossi o părăsea pe Honda și semna pe doi ani cu Yamaha, rivala niponă. Mulți specialiști au pus la îndoială această trecere, mai ales că Honda era, încă, cea mai bună echipă din campionat.

Totuși, Rossi le-a dovedit cârcotașilor că a făcut alegerea potrivită pentru cariera sa. „Doctorul” a avut o rivalitate cu același Gibernau. Și de această dată a triumfat la general italianul, bifând al treilea titlu mondial, cu 304 puncte la general. A fost primul titlu pentru Yamaha după 12 ani.

Și sezonul 2005 în MotoGP a fost dominat în mod clar de Valentino Rossi. Italianul a câștigat nenumărate curse, iar la final a strâns 367 de puncte, cu 147 mai mult decât Marco Melandri. Pentru Rossi la Yamaha a fost un an aproape perfect. Dar urma, firesc, un recul.

Ultimele titluri mondiale Yamaha Valentino Rossi, în 2008 și 2009

Anii 2006 și 2007 nu au fost de bun augur pentru Valentino Rossi și Yamaha. Sportivul italian și-a pierdut supremația în fața altor piloți mai tineri, dar cu foame de victorii. Nicky Hayden s-a încununat campion în 2006, învingându-l pe „Doctor” cu 5 puncte la general.

Anul următor, 2007, a fost și mai slab pentru Rossi, care a privit de la distanță o victorie la general incontestabilă a lui Casey Stoner. 

Ultimele titluri mondiale pentru Valentino Rossi au venit în 2008 și 2009. În 2008, „Doctorul” a redevenit campion mondial cu un avans de 93 de puncte față de Stoner. Apoi, în 2009, Rossi a acumulat cu 72 de puncte mai mult decât Jorge Lorenzo.

Un deceniu fără titlu mondial pentru Valentino Rossi

Treceau anii peste Valentino Rossi, iar „Doctorul” nu mai obținea rezultatele ce l-au consacrat. Anul 2010 l-a încheiat pe 3 la general, după care a făcut trecerea la Ducati. Rezultatele, erau, însă, modeste, cu locurile 6 și 7 în cei doi ani petrecuți la constructorul italian.

Din 2013, Valentino Rossi a revenit la Yamaha pentru „ultimul descălecat”, în perioada 2013-2020. În primul an de la revenire a încheiat pe patru la general, iar cel mai aproape de un nou titlu a fost în 2014. Atunci, „Il Divino” încheia pe locul secund, la 67 de puncte de Marc Marquez.

O altă performanță notabilă pentru italian a mai venit în 2016, când încheia tot pe locul secund la general, acumulând cu 49 de puncte mai puțin decât Marquez. De altfel, ibericul a dominat copios cursele de MotoGP în acea perioadă. 

Ultimul sezon la echipa de uzină Yamaha a fost în 2020, an pandemic, scurtat, pe care Valentino Rossi l-a încheiat doar pe locul 15 la general, cu 66 de puncte.

Retragerea lui Valentino Rossi, în anul 2021

Sezonul 2021 a fost ultimul în MotoGP pentru Valentino Rossi. Acesta a concurat pentru Petronas Yamaha SRT, cumva echipa secundară a constructorului nipon. Din nou, fără performanțe notabile pentru veteranul italian.

Rossi și-a anunțat retragerea pe 5 august 2021, înainte de Grand Prix-ul din Austria. Ultima sa cursă a fost la Valencia, în luna noiembrie. De asemenea, numărul 46 a fost retras în onoarea legendarului VR46. 

Palmares Valentino Rossi MotoGP:

  • 89 de victorii.
  • 199 de podiumuri.
  • 55 de plecări din pole position.
  • 5415 puncte în total.
  • 7 titluri mondiale la clasare mare.

Valentino Rossi în Le Mans – Curse de anduranță

Valentino Rossi nu putea să stea prea departe de sport, după retragerea din MotoGP. „Doctorul” a început să participe în cursele de anduranță din anul 2022. Rossi a mers alături de Team WRT în GT World Challenge Europe.

De asemenea, „Il Divino” a participat în „Road to Le Mans” din 2023, alături de Jerome Policand. Cei doi au obținut rezultate bune, astfel că Valentino Rossi în Le Mans va devenit o certitudine anul acesta.

Concret, Rossi va participa în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2024 alături de BMW, în noua categorie LMGT3.

VR46 Racing Team, noua sa echipă din MotoGP

Pe lângă cursele de anduranță, Valentino Rossi a rămas implicat și în MotoGP. Concret, el și-a înființat Racing Team VR46. Cei doi piloți pe care îi consiliază sunt Luca Marini și Marco Bezzecchi. Acesta din urmă chiar a reușit un sezon 2023 foarte bun, terminând pe 3 la general.

VR46 Racing Team va fi, cel mai probabil, una dintre echipele de urmărit în următoarele stagiuni. Cert este că numele lui Rossi a rămas puternic ancorat în MotoGP, chiar și după retragerea sa ca pilot.

Concluzii

Valentino Rossi rămâne un adevărat simbol pentru MotoGP. Fostul pilot italian este foarte popular în România, așa că dacă ești un fan al său, poți cumpăra tricou VR46 pe net. 

Una peste alta, numele său va dăinui mulți ani de acum înainte, chiar și după retragere, prin intermediul VR46 Racing Team.

Echipa BETuri ți-a pregătit articole și din alte domenii. Citește top cei mai buni fotbaliști din istorie, cele mai bune jucătoare de fotbal din istorie sau cei mai buni jucători români de fotbal.

Nu uita și de grupul nostru de Telegram, acolo unde îți oferim cele mai bune ponturi. Spor(t) în toate!