Ponturi pariuri, între mit şi realitate

Odată cu explozia agenţiilor de pariuri, au apărut şi diverse site-uri care sunt specializate în ponturi pentru jucătorii înveteraţi. Prin urmare, dacă nu sunteţi suficient de bine informat sau nu aveţi timp să faceţi o minimă documentare la o casă de pariuri, internetul abundă de ponturi care mai de care mai atractive pentru evenimentele sportive. Câte dintre aceste ponturi se vor dovedi însă câştigătoare şi câte vă vor mânca banii?

Ei bine, există şi aici, ca peste tot, două categorii de ponturi de pariuri. Cele care vă sunt oferite cu titlu de informaţie, pe site-urile serioase, dar şi aşa-numitele ţepe pe internet, în care diverse persoane postează pe reţelele de socializare bilete câştigătoare cu sume colosale câştigate, în urma unor mize la fel de piperate, desigur.

Ponturi pe toate site-urile

În prima categorie am putea uşor să încadrăm mai toate site-urile specializate în pariuri, care oferă predicţii şi ponturi pe diverse evenimente sportive, însă fundamentate, pe baza unor informaţii publice şi atent selecţionate. Astfel, dacă avem de-a face cu un meci de fotbal din campionatul spaniol, să spunem, sunt luate în calcul absolut toate datele care ar putea avea relevanţă în stabilirea rezultatului final. Dacă avem de bifat doar câştigătorul competiţiei, atunci misiunea ar putea fi una mai simplă, întrucât se iau la analizat datele cele mai uzuale: rezultatul din întâlnirile directe, marcatori, jucători accidentaţi sau chiar starea vremii. Toate acestea pot influenţa soarta unui meci, după cum un rol hotărâtor îl poate avea arbitrajul sau publicul. Din acest motiv, contează foarte mult dacă o echipă joacă acasă ori în deplasare, dacă a mai avut competiţii sportive înainte de evenimentul pe care dorim să pariem sau nu. Aceasta în condiţiile în care campionatele din Occident sunt destul de solicitante, iar atunci când se suprapun cu diverse competiţii continentale lucrurile se pot complica şi mai mult. Spunem acest lucru întrucât aglomerarea de evenimente pentru o echipă poate conduce atât la o motivare suplimentară, cât şi la o erodare de ordin fizic şi psihic a unei echipe.

Nu orice informaţie este un pont

Pentru a fi considerată pont însă, o predicţie trebuie să conţină mai mult decât atât. Astfel, cei care oferă astfel de ponturi sportive iau în calcul elemente la care nu te-ai fi gândit atât de uşor, precum un număr de goluri marcate într-un anumit interval de timp, marcarea în primul sfert de oră sau numărul de cornere, spre exemplu. Nu în ultimul rând, se speculează dacă meciul va beneficia de lovituri de pedeapsă sau dacă vor avea loc eliminări sau cumul de cartonaşe galbene. Din acest punct, miza unui meci poate creşte radical, în cazul în care combinăm toate aceste elemente şi înmulţim cotele între ele.

Există însă şi o a doua categorie de vânzători de ponturi, care postează diverse informaţii capcană pe site-urile de socializare, în speranţa că vizitatorii vor cotiza pentru a beneficia şi ei de câştig. De obicei, multe dintre aceste postări nu sunt decât înşelăciuni, menite să atragă trafic şi, de ce nu, naivi.